Программы

Онлайн реагистраия открыта!

Контакты:

e-mail: seng_admissions@nu.edu.kz

Тел: +7 (7172) 706423

+7 (7172) 694536

Биомедицинская инженерия - это междисциплинарная специальность, которая применяет инженерные принципы для решения клинических проблем. Эта дисциплина в основном касается медицинской терапии, контроля устройств и диагностических инструментов. Вклад биомедицинской инженерии в общество быстро ростет со времен Второй мировой войны. На самом деле, сообщество биомедицинской инженерии недавно перечислило наиболее выдающиеся современные технологии и приложения, появившиеся в результате биомедицинской инженерии. Они включают:

  • Искусственные органы, такие как кардиостимуляторы, слуховые аппараты, синтетические кровеносные сосуды и системы гемодиализа
  • Компьютерное моделирование систем организма, таких как почечная функция и аппараты для измерения артериального давления
  • Медицинская визуализация, которая включает магнитно-резонансную томографию (МРТ), рентгеновскую томографию, ультразвук, позитронно-эмиссионную томографию и многое другое.

Другие применения биомедицинской инженерии включают разработку биоматериалов, регенеративную инженерию, спортивную медицину и современные терапевтические устройства. Кроме того, смарт технологии становятся важными в здравоохранении. Например, смарт технологии позволяют использовать анализ в реальном времени, чтобы помочь врачам в диагностике заболеваний, а также в использовании аналитиких данных для оказания помощи. Некоторые из этих возможностей могут присутствовать в машинах или оборудовании, разработанных биомедицинскими инженерами.

Требования для поступления
Основные требования к кандидатам: 1. Наличие степени бакалавра (или эквивалент); В период онлайн регистрации студенты последнего года обучения могут предоставить на рассмотрение Приемной комиссии официальный транскрипт с указанием текущей академической успеваемости. 2. CGPA (итоговый средний балл успеваемости) 2.75 из 4.0; 3. Свободное владение английским языком Минимальные требования к результатам тестирования по английскому языку следующие: 1) Общий балл по международному тесту IELTS 6.5 (не менее 6.0 баллов в каждой секции) или эквивалентный результат теста TOEFL согласно шкале, опубликованной на сайте ETS; 2) Для условного зачисления на программу Подготовительного года программ магистратуры (NUZYP) общий балл по международному тесту IELTS 5.5 (не менее 5.5 баллов в подсекциях, при этом только по одной секции допускается минимум 5.0) или эквивалентный результат теста TOEFL согласно шкале, опубликованной на сайте ETS; 3) Кандидаты могут быть освобождены от предоставления результатов тестирования по английскому языку по решению Приемной комиссии в одном из следующих случаев: - получения академической степени в стране, где английский язык является официальным языком общения и обучения; - получения академической степени по итогам обучения по программе с английским языком обучения. 4. Аналитические и математические способности, демонстрируемые результатом теста GRE (может быть предоставлен). Несмотря на то, что предоставление результата теста GRE не является обязательным, кандидаты могут усилить свой пакет документов с помощью конкурентоспособного балла GRE; 5. Высокая мотивация и заинтересованность в Программе, обозначенные в письме-обосновании; 6. Резюме; 7. Два рекомендательных письма. Перечень документов для участия в конкурсе: 1. Заполненная онлайн анкета; 2. Удостоверение личности (для граждан Казахстана) или паспорта (для иностранных граждан); 3. Документ, подтверждающий смену фамилии (если применимо); 4. Диплом бакалавра (или эквивалент) с приложением Студенты на последнем курсе обучения могут загрузить текущий официальный транскрипт. 5. Действительный на момент подачи заявления официальный сертификат о знании английского языка (IELTS или TOEFL); 6. Документ, подтверждающий обучение на английском языке (для кандидатов, желающих получить освобождение от предоставления результатов IELTS или TOEFL). Требуется предоставить подробную справку с ВУЗа с указанием количества и перечня предметов, пройденных на английском языке. 7. Резюме (не более двух страниц); 8. Действительный на момент подачи заявления официальный сертификат GRE/GMAT (в случае наличия); 9. Письмо-обоснование (не более одной страницы). 10. Два конфиденциальных рекомендательных письма (не менее одной академической рекомендации), написанных в течение последних 12 месяцев (предоставляются рецензентами в электронном виде либо на бумажном носителе после получения соответствующего запроса на электронную почту); 11. Согласие на обработку персональных данных (согласно шаблону, размещенному в личном кабинете кандидата). Важно: Перечисленные выше документы (за исключением рекомендательных писем) загружаются кандидатом в личный кабинет до окончания срока онлайн регистрации.  Все документы должны быть предоставлены на английском языке или с нотариально заверенным переводом на английский язык. Предоставление полного пакета документов не гарантирует поступление на программу. Кандидаты, рекомендованные к зачислению, в установленные сроки должны предоставить полный пакет документов на бумажном носителе согласно запросу Департамента по приему. Кандидаты, получившие дипломы о наличии степени в зарубежных образовательных учреждениях, должны отправить запрос в соответствующее учебное заведение о предоставлении официальных транскриптов напрямую в адрес Назарбаев Университета: 010000, г.Астана, пр. Кабанбай батыра 53, Назарбаев Университет, Департамент по приему. Результаты  стандартизированных тестов отправляются администратором теста напрямую в адрес Назарбаев Университета. Код Назарбаев Университета для отправки результатов тестов: • GRE – 6496 • TOEFL – 6762 • GMAT–H6m-R7-93

Потребность рынка:

Доказательства биомедицинской инженерии можно найти во всем мире в инновационной революции, которая в настоящее время происходит в сфере здравоохранения. В больницах имеется множество используемые инструменты и машины которые были разработаны и изготовлены инженерами, работающими в сотрудничестве с биохимиками, медсестрами, физиками, микробиологами и техниками. Примеры включают насосы, которые вводят лекарства пациентам, инструменты контролирующие частоту сердечных сокращений, методы сканирования, такие как X-компьютерная томография и магнитно-резонансная томография, которые дают детальные изображения внутренних частей тела. Также можно найти следы Биомедицинской инженерий в основе устройств, которые контролируют сердце, заменяет части тела поврежденные болезнью или травмой, и системы, способные регенерировать ткани и органы. Очевидно, что современные инновации в медицине и здравоохранении глубоко укоренились в творческих гениальных инженерах. Очевидно, что Казахстан также может сыграть свою роль в этом инновационном движении. Таким образом страна может постепенно стать независимой от поставок современных медицинских приборов и другого оборудования из западных стран. Более того, Казахстан мог бы использовать свой потенциал, чтобы стать производителем современной продукции биомедицинской инженерии и экспортировать их.

Цели программы:

  1. Получение глубоких знаний в области наук о жизни, владение аналитическим / концептуальным и критическим мышлением. Владение способностями решения проблем характерные для инженеров.
  2. Знакомство с проблемами создания и интерпретации количественных измерений живых систем.
  3. Способность устанавливать и проводить научные эксперименты, а также анализировать и интерпретировать данные таких экспериментов.
  4. Способность формулировать и решать проблемы в отношение к медицине. Способность разработать устройства, системи и процессов для улучшения здоровья человека.
  5. Способность комуникабельности, эффективно общаться с другими научными и техническими экспертами и, в частности, с врачами / клиницистами.
  6. Умение запускать или создавать новые предприятия в области биомедицинской инженерии и медицинской технологии.

Результаты обучения по программе:

После успешного завершения программы выпускники смогут:

  • Интегрировать естественные науки и инженерию для исследований разработок и инноваций с целью улучшения здоровья людей.
  • Разработывать идеи, модели и гипотезы с использованием соответствующих экспериментальных, математических и статистических подходов.
  • Овладеть несколькими инструментальными, вычислительными и биологическими методами для экспериментов и моделирования.
  • Мыслить критически надлежащим образом, анализировать данные, полученные в результате экспериментов и симуляций, и делать обоснованные выводы.
  • Эффективно работать как индивидуально, так и в командной среде.

Основные курсы:

MSC 605: Anatomy and Physiology for Biomedical Engineering (NUSOM)

Study of the basics of human anatomy and physiology including anatomical terminology, cells and tissues, body membranes, the skeletal system and muscular system. The nervous system, special senses, the cardiovascular system, ECG, the respiratory system, urinary system.  The course provides a foundation in human anatomy appropriate for biomedical engineering professionals.  Learning objectives will be achieved through a combination of lecture and hands-on (laboratory) approaches, reinforced by clinical examples and analysis of how biomedical devices interface with anatomical structures.

Students will participate in small group discussions of clinical case studies, make group presentations of topic appropriate biomedical devices, and prepare a term paper on the subject of their choice selected from a list of topics generated by the instructor.

MSC600: Research Methods and Ethics

This course addresses the primary need for graduate students to undertake formal training that will help them in understanding how to conduct their research. The course will develop student’s understanding of research plan and engender skills enhancement for reading, interpreting, writing and presenting key ideas. The course will also instill an understanding of a variety of research methods and ethics, and implement appropriate strategies in lecture and workshop settings.

MSC601: Technical Communication

This graduate level course combines the application of rhetorical analysis to stylistic conventions of writing in engineering, with a focus on clarity, conciseness, and coherence. Students will employ process writing to produce genre specific writing familiar to engineers, including research reports, and scientific papers designed for specific audiences. This course also trains students to deliver effective and appealing professional and scientific presentations, with attention to best practices in use of technical English and oral communication.

 

MSC602: Advanced Applied Mathematics

This course reviews and deepens the advanced analytical and numerical methods to solve ordinary and partial differential equations. The whole course, lectures and tutorials, will be delivered through a mathematical software package capable of performing symbolical calculations.

The module is designed for graduate students to cover their research needs concerning mathematical modeling via analytical, semi-analytical or numerical procedures.

MBME 600: Research Seminar

This course enables students to gain and apply basic research knowledge and skills to select their research projects in Biomedical Engineering. The course develops the following knowledge and skills:

  • Identifying the area of research interest;
  • Surveying of state-of-the-art for the area of interest;
  • Identifying the research topic and associated issues;
  • Understanding of the social, cultural, global and environmental issues associated with chosen research topic;
  • Writing a scientific paper based on literature survey under the supervision of a faculty member;

Presentation of a seminar and being assessed by a panel

MBME608: Ethics for Biomedical Engineers

This course addresses the fact that biomedical engineering, a profession that can affect life profoundly, and ethics should go hand in hand. Protecting and enhancing life is the essence of ethics; thus every biomedical engineer and design professional needs a foundation in bioethics.

The course will highlight emerging biomedical issues that must be addressed by engineers and scientists within a global and societal context. Examples of subjects to be discussed are:

  • Who is a good engineer?
  • What is morality?
  • What is responsible conduct in research, especially with regard to experimentation with animals?
  • Genetically Modified Organisms
  • How do engineers think?
  • Engineering versus Economics;
  • Conflicts of Interest;
  • Safety, Risk and Reliability in Design;
  • Risk as an Ethical Concept; Risk-based Ethics;
  • Failure of Medical Devices. How and why?
  • Failure types (mistakes and miscalculations, extraordinary circumstances, critical path, negligence, lack of imagination)
  • Fairness and Justice, professional virtue and empathy, precaution.
  • Life cycles and concurrent engineering
  • Feedback and enhancement of design
MBME601: Research Project I

This course intends to give the students the opportunity to develop the research proposal. The course develops the following knowledge and skills:

  • Preparation of a thorough and comprehensive literature review to support the research proposal;
  • Formulation of the research hypothesis;

Developing and justifying the methods to conduct research.

MBME602: Research Project II

This course intends to give the students the opportunity to fully implement the research proposal and bring it to a conclusion. The course develops the following knowledge and skills:

  • Planning and conducting, independently,, research at an advanced level;
  • Critically analyzing research results;
  • Effectively presenting their results to a wide audience;

Effectively compiling their results in the form of an authoritative thesis.

MBME 602 Biomaterials Science & Engineering

This course deals with the broad field of biomaterials from a materials science perspective. We are focusing on synthesis, structure and properties of materials and how they impart their bioactivity and biocompatibility. The course includes materials used for human repair such as permanent implants, devices, materials for drug delivery, and scaffolds for tissue regeneration. Practical examples, taken from orthopedic surgery, spinal surgery, cardiovascular surgery and dentistry will be discussed. The course also discusses biological synthesis of materials, structure-property relations relevant to biological function or biomedical applications of materials, as well as biological response to synthetic materials.

MBME 604 Biosensors

The course focusses on the most important engineering principles used to detect small molecules, DNA, proteins, and cells in the context of applications in diagnostic testing, pharmaceutical research, and environmental monitoring. While fiber-optic electrochemical methods will be discussed in particular, the course will also pay attention to methods on the basis of fluorescence, acoustics, and optics. Furthermore, the role of surfaces and selective surface chemistry will be highlighted, including methods for biomolecule attachment to transducer surfaces; characterization of biosensor performance; blood glucose detection; fluorescent DNA microarrays; label-free biochips; bead-based assay methods. Students will analyze case studies of commercial biosensor systems.

MBME 607 Tissue Engineering / Regenerative Medicine

This course is designed to cover the basics and applications of tissue engineering as an emerging therapeutic approach to treat degenerated or damaged tissues/organs. The topics in this course will include tissue engineering strategies such as the design, fabrication and utilization of biomaterials; cellular engineering including cell therapy, drug delivery; as well as cell-biomaterial interactions. Recent advances and major problems relevant to tissue engineering will also be presented and discussed.

MBME 652 Tissue Engineering / Regenerative Medicine Laboratory

This course is designed to cover the basics and applications of tissue engineering as an emerging therapeutic approach to treat degenerated or damaged tissues/organs. The topics in this course will include tissue engineering strategies such as the design, fabrication and utilization of biomaterials; cellular engineering including cell therapy, drug delivery; as well as cell-biomaterial interactions. Recent advances and major problems relevant to tissue engineering will also be presented and discussed.

Course Code and Title MBME 700 Strategies for Controlled Topical Delivery of Drugs

This course will provide students with an understanding of the principles, strategies, and materials used in the engineering of controlled drug delivery systems. To this end, it will focus on topics at the interface between engineering and medicine such as polymer chemistry, biomaterials, mass transport, and pharmacokinetics.  The course will first cover the fundamentals of drug delivery, including physiology, pharmacokinetics/pharmacodynamics, drug diffusion and permeation, and biomaterials used in drug delivery. Controlled release strategies for various administration routes will then be discussed. The course will conclude with special topics lectures from graduate students

MBME 701 Microbiology, including lab

The course teaches general and special bacteriology, general and special virology, mycology and parasitology as well as the related laboratory methodology. The course will focus on various complex relationships between micro-organisms and disease. Attention will be paid to bacterial physiology, pathogenicity and virulence factors, bacterial genetics, antibiotics and chemotherapeutics. Current research within medical microbiology will be highlighted. Furthermore, students will obtain knowledge about organization, method validation, quality assurance, accreditation and areas of responsibility within medical microbiology.

MBME 702 Diagnostic Methods and Clinical Chemistry

The course aims to provide knowledge about the connection between patient, tests and the clinical diagnostic laboratory's importance in the daily activities in healthcare. The following fields are covered during the course.

 

  • Clinical chemistry diagnostics of the most common disorders in different organ systems;
  • Hematopoiesis, normal hematology, leukemia and anemia;
  • The principles of drug analyses, toxicological analyses and addiction analyses;
  • The principles of pharmaceutical effects, metabolism in the body and the factors that influence these;
  • Laws and regulations within healthcare;
  • Blood sampling;
  • Literature research in relevant databases;

Quality assurance.

MBME 703 Medical Device Technology

Medical Devices encompasses all products, except medicines, used in healthcare for the diagnosis, prevention, monitoring or treatment of illness or disability. Examples include contact lenses, orthopedic joint replacement, programmable pacemakers, stents, ventilators and laser surgical devices. Working in this field involves the extensive collaboration of a broad range of partners, including research institutions, clinicians, manufacturing companies and government agencies.

This course if focused on ways to solve clinical problems by use of medical devices or implants. Topics include:

  • Instrumentation for surgical implantation procedures
  • Technology of cardiac pacemakers and other “vital” medical devices
  • Stent technologies
  • Dialysis technologies
  • The role of stress analysis in the design process;
  • Anatomic fit, shape and size of implants;
  • Selection of biomaterials;
  • Preclinical testing for safety and efficacy, including risk/benefit ratio assessment evaluation of clinical Performance and design of clinical trials.

Student project materials are drawn from orthopedic devices, cardiovascular implant devices, soft tissue implants, artificial organs, and dental implants.

Элективные курсы:

MBME 700 Strategies for Controlled Topical Delivery of Drugs

MBME 701 Microbiology

MBME 702 Diagnostic Methods and Clinical Chemistry

MBME 703 Medical Device Technology

 

MBME 705 Infectious Diseases and Antimicrobial Strategies

MBME 706 Clinical Imaging Techniques

MBME 707 Biomedical Engineering Design

 

MBME 608 Mechanics of Living Tissues

MBME 651 Biosensors laboratory

MBME 650 Biomaterials laboratory

MBME 652 Tissue Engineering/Regenerative Medicine  laboratory

MBME 653 Biomechanics lab